Sjuk

image6


God morgon!
Här sitter jag i rosarutig pyjamas, lyssnar på The Kooks och kollar in diverse intresanta bloggar. Vaknade typ halv åtta och kunde inte somna om eftersom jag hade så ont i halsen. Inte ens när man är sjuk får man sova ordentligt!
Igår var hela klassen på Morderna Muséet och såg den här Andy Warhol-utställningen. Hellre det än att sitta i ett kvavt klassrum och jobba matte, men på tisdagar har jag hemkunskap som nu gick bort för utställningen. Synd! Hursomhelst var hemkunskapsläraren med på muséet och jag och min käre vän Celine bangade självklart inte chansen att smöra lite extra, så vi diskuterade 60-tals frisyrer med henne en god stund. Excelent!
Vi slutade typ halv två och hela tjejligan drog till Café Zaturnus. (Det ligger ungefär vid Eriksbergsgatan.) Väldigt mysigt ställe med enorma kanelbullar och varm choklad i koppar stora som soppskålar. Men gott var det och trevlig personal. Sen följde jag och Eleonor med Kornet till hennes kör och väntade med henne tills det började. Jag fick lite "flashback" eftersom jag gick där själv för några år sedan, och lokalerna är exakt likadana. Funderar på att börja igen, jag älskar verkligen att sjunga och vill "utveckla min röst". Fast å andra sidan är inte körsång riktigt min grej, jag vill sjunga pop-musik liksom.
Kvällen spenderades med läxor, gitarrspelande och Gossip Girl. Det är faktiskt den enda serien jag verkligen följer, förutom Lost då. Tyvärr tränar jag den tiden på tisdagar, så mamma, pappa eller lillebror måste alltid se till att vara hemma vid åtta och trycka på record-knappen. Tack <3

Idag gör jag väl inget särskillt, måste försöka plugga lite, men det går nog inte så bra. Jag brukar tycka synd om mig själv och tänka att jag inte behöver göra läxorna eftersom jag är sååå sjuuuk, sedan ägnas resten av dagen till att ligga framför TVn och äta chokladpraliner. Eller nästan i allafall.
Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0