Musik

Jag har börjat lyssna på Arctic Monkeys igen på senaste tiden. Jag älskar verkligen deras musik, man blir så glad! Dessutom är det ju så jävla snyggt med värsta brittiska accenten, right Elli? ;D Jag typ knarkade deras musik i våras, men sen "upptäckte" jag The Kooks och sen dess har jag typ inte lyssnat på Arctic Monkeys, tills nu då :)

Jag gillar när artister/grupper har ett tydligt sound eller vad man ska säga, alltså att man kan höra på en låt vem/vilka det är som gjort den och att alla låtar har lite samma stuk. Inte att alla låtar ska låta likadana, men att man hör att det är samma band som gjort dom liksom. Och att alla låtar är bra! Alltså att man hör att det inte är en massa "utfyllnad" för att göra en skiva typ. Jag vill att det ska vara genomfört helt enkelt, om ni fattar vad jag menar? ;)

Några grupper/artister som jag tycker uppfyller dessa "krav" är tillexempel Tiger Lou, Mando Diao, The Kooks, Arctic Monkeys, The Strokes, The Knife, José Gonzales, Coldplay, Daft Punk mfl.

Sen finns det en massa grupper som gör (enligt mig) väldigt bra och genomförd musik, men som jag inte tycker det är så speciellt spännande att lyssna på, typ White Stripes och The Hives. Shit nu kommer alla hata mig för att jag inte gillar Hives! :S ;D

Några som jag däremot INTE tycker är bra är Plain White T's. Okej, jag gillar verkligen, verkligen "Delilah" men ingen av deras andra låtar är bra. De låter inte alls som Delilah, bara tråkigt och lite skramligt plus att alla låter precis lika dant! Det är inte alls intressant att lyssna på. Jag blev verkligen besviken när jag laddade ner (heeelt lagligt såklart...) en massa av deras låtar, för jag trodde allt eller i alla fall en del skulle vara lika bra som Delilah, men icke!

Vad lyssnar ni på för musik?


Haha, det här blev ju värsta uppsatsen, men det får ni leva med :) Nu ska jag ladda upp min iPod men en massa fjortistechno, det är faktiskt sån musik som gäller när man ska springa. Men jag är faktiskt lite rädd att min iPod ska typ explodera, den konstiga bubblan växer (!?) så nu kan man knappt trycka på kanpparna... :S Fyfaan, det är banne mig otäckt!

Sov så gott allihopa!

I really like this one!

Arctic Monkeys - Do me a favour

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0