Pretty boring

Nu har jag faktiskt jobbat matte konstant i en timme, så jag får "pausa" lite. Men just matte tycker inte jag är så tråkigt, bara man kan koncentrera sig ordentligt...Jag tycker det är ganska svårt att fokusera på läxor och så, har ju så mycket annat att tänka på, men jag har ändå några små "knep":

# Gör en stor kopp te, hoppa i mjukis-kläderna, och sätt upp håret i en knut. Gör pluggandet till en mysig grej! (eller försök i alla fall...)

# Sitt någonstans där du har gott om plats, bra belysning och får vara i fred. Det är svårare att plugga om det är stökigt omkring dig. Om det är stökigt i ditt rum så kan du kanske sätta dig i vardagsrummet i stället. Eller om du har störiga småsyskon kanske det är lättare att sitta på ett bibliotek. Där har du ju dessutom nära till en hel del fakta.

# Bestäm en tid du ska plugga, till exempel en timme, och att du sen får ta rast i kanske 20 min. Det är bättre så än om du tar en kort rast varje kvart.
Men ta inte heller en för lång tid, att plugga ett ämne konstant i tre timmar blir nog lite tungt, den sista timmen kommer du ändå inte kunna koncentrera dig.

# Pluggar du bättre om du lyssnar på musik?
Själv brukar jag lyssna på Five Times August och Billie The Vision när jag ska plugga. Det är bra "bakgrundsmusik" tycker jag. Men det är ju väldigt individuellt.

# Skaffa en "plugg-kompis" Det kanske är lite svårt att komma igång med läxorna, men jag tror att det är lättare om man har någon att plugga med. Då kan man ju hjälpa varadra också. Men det brukar ju vara väldigt olika vilka man kan och inte kan plugga med. Dock är jag ganska dålig på att plugga med andra och brukar mest snacka bort tiden, så oftast pluggar jag själv.



Nej, nu ska jag återgå till matten! Haha, lekte lite seriös blogg nudå, bah ey värsta blondinbella. HAHA :P Förlåt för den fula bilden föresten ;)

Kommentarer
Postat av: Ostbollen

Jag är din pluggvän;)

2008-09-20 @ 21:42:05
URL: http://cheeseballz.blogg.se/
Postat av: The Notebook

jak vet :B

2008-09-20 @ 21:55:41
URL: http://marsmallowsfluff.blogg.se/
Postat av: Ostbollen

EXCELLENT! Mr burns klappar fingrarna i luften och tittar fram under flienten och ler

2008-09-21 @ 19:24:26
URL: http://cheeseballz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0