Rest In Peace

http://zenbullets.com/blog/images/cloud1.jpg

Läste på Stina-Li om en blogg som skrevs av en tjej med cancer. Hon hade skrivit i typ ett halvår om hur hon kämpade mot cancern varje dag, och att hon alltid försökte se en ljusstrimma i mörkret. Men igår dog hon... Så himla sjukt! Jag började läsa på bloggen och blev alldeles tårögd (och då är jag en person som aldrig gråter), så otroligt hemskt, och overkligt. Hon skrev om att det hade börjat gå bättre nu och att hon längtade så till att bli frisk. Det senaste inlägget är bara någon vecka gammalt, och idag finns hon inte mer! Kan inte fatta hur ett liv kan ta slut, bara så där! Hjälp nu rinner tårarna...

Vet inte riktigt vad jag ska skriva... Men att läsa något sådant här får en verkligen att inse hur bra man har det. Jag menar, jag kan känna att jag har världens sämsta liv ibland, och det tycker jag absolut att man ska få tycka ibland. Eller gå och bekymmra sig över småsaker. Det är verkligen helt ok, men när det börjar bli "djupare", om man faktiskt dagligen tänker på sin stora näsa (alltså till exempel) och mår dåligt av det, då är det inte bra. Eller om man går och deppar i flera veckor för att "livet suger", då kanske man ska tänkta till lite och försöka komma ner på jorden. Dessutom mår man alltid bättre av att tänka bra tankar, jag tror inte att man kommer bli gladare för att man går omkring och är deppig hela dagarna.

Men tillbaka till Madde, som hon heter. Hennes hopp var så otroligt starkt, det känns så orättvist att hon skulle dö, för hon kämpade ju verkligen! Men nu slipper hon ju i alla fall smärtan, hon har det säkert bäst där uppe i himelen <3

Här kan ni läsa hennes blogg.

Kommentarer
Postat av: natalie

helt sjukt! jag gick in på hennes sida det kändes så ovärkligt...=/ hade aldrig besökt henne tidigare men så hemskt

2008-09-17 @ 00:17:39
URL: http://natalies.se
Postat av: Peter PC Carlsson

Bra att du länkar till Madde. Jag hoppas att du kan lägga till en länk till insmlingen också. Jag har tagit initiativ att samla in pengar.



Nu har bloggvärlden plötsligt fått en ny sida med över 10.000 besök på ett dygn. Det är Madde som enbart 20 år har lämnat jorden. Hon dog i en ovanlig form av cancer.



Jag har givit mig själv en utmaning att se till att samla in 100.000 kr till Lucia åt Barncancerfonden. Det skall gå med bloggvärldens hjälp och med sann Maddeanda. Madde har varit viktig för många, hennes texter är verkligen fantastiska liksom hennes mammas och hennes killes.



Hoppas att du länkar till inlägget så att det går att nå målet åt Barncancerfonden. Samt att du vill ge ett bidrag.

http://enbart.blogg.se/2008/september/080916-enbart-gastblogg-av-anne.html

2008-09-17 @ 17:42:30
URL: http://enbart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0